PLUGG

2011-03-09 | 17:41:49 | 0 Kommentarer

Idag har vi haft planetvandring i skolan. Vi gick en sträcka på en kilometer och
vår lärare visade hur avstånden mellan de olika planeterna ser ut, i en väldigt liten skala då,
eller säger man stor? Nu blev jag tveksam.
Tex 40 meter från solen till Merkurius. Vid varje planets position skulle den grupp (på två personer)
berätta kort om planeten. Basfakta  liksom. Min grupp skulle berätta om Mars och det var hur lätt som helst. Det bästa? Man får tre gratispoäng till tentan! Hur bra som helst och bara genom att delta på denna lätta grej!
Dock var det svinkallt att stå i skuggan vid varje planet, men det var det värt.

Efter vandringen satte vi oss i gruppen och åt lite mat och arbetade på en redovisning.
Vid 2 var vi klara, eller ja, några i gruppen ville gå hem, så då gick jag och Maria hem till mig
och pluggade! Så mycket roligare att plugga tillsammans med någon :) Så har gått lite gjort!
Har tre tentor denna månad.. Omtentor bland annat. Jag vill verkligen klara alla! Så ska
verkligen kämpa. Har en liten paus nu med dator och Veckorevyn-läsande, men ska snart
fortsätta plugga. Nu när jag är inne i ett flow liksom.



Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: