Dilemma

2010-02-18 | 08:11:01 | 0 Kommentarer

Gäsp. Vet inte riktigt varför jag är uppe såhär tidigt,
skolan börjar inte förrän 12:10. Är snorig och har ont i halsen,
blä. Men det håller mig inte hemma. Vill inte komma efter.

Igår var jag på stan med Sara, köpte ett par skor (ovanligt!), en mascara,
ett läppstift och en kjol. Hämtafde även ut mina skor som jag vann på Tradera,
så nu står det 3 par nya sommarskor i mitt rum :D

Har ett väldigt svårt beslut att fatta; jobba kvar eller inte.
Eftersom lönen enbart är provisionsbaserad, alltså ingen
fast timlön, känns det inte alls bra. Jag har sammanlagt varit
där 9 timmar men inte fått ett öre, fick även börja ringa sist
men det gick inte alls bra, haha. Visst att jag kanske skulle
tjäna lite pengar om jag gav det några veckor, men har jag
tid och energi till att jobba på några veckor för att jag kanske
kommer tjäna pengar? Nej, jag tror inte det. Och då är det alltid
ovisst hur mycket jag kommer tjäna i månaden. Jag kanske bara
tjänar några hundralappar, och hur ska det gå ihop sig när jag
samtidigt måste betala mamma?
Då ägnar jag hellre dom timmarna till att plugga. Och söker ett jobb som ger betalt
bara av att jag är där. Så, har typ idag på mig att bestämma mig
för vi ska skriva på anställningsavtal idag och då är det två veckors
uppsägningstid. Svårt det där, för vore ju skönt att slippa leva på
Ekonomiskt Bistånd och tjäna sina egna pengar, men det är inte värt
att riskera att tjäna mindre än vad jag får i bidrag. Och i värsta fall
om jag inte får något jobb innan sommaren (räknar med att få ett sommarjobb iaf)
Så behöver jag bara söka bidrag i 2-3 månader till och sen efter sommaren
börjar jag skolan igen.

Varför kan jag inte bara få ett jobb som ger betalt som vanliga hederliga
arbetsgivare?? Det är därför det ska bli så skönt att börja plugga!

Nu ska jag ta något och dricka och sen lägga mig i sängen.

Ciao!


Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: