Varning: långt inlägg

2009-08-27 | 10:44:15 | 1 Kommentarer

Nu när jag har lite tid över medan Niklas är i skolan och jag gör nada.
kan jag ju passa på att skriva ett såndär långt inlägg som max 20 pers läser.
Kul va!

Iallafall, i måndags bestämde jag mig för att cykla till Niklas.
Det var fint väder och jag var inte så sugen på att åka spårvagn.
Frågade om min bror kunde cykla med mig, vilket han kunde!
Det är en väldigt snäll bror jag har, för jag skulle nog inte gör samma sak för
honom haha! Bara om jag var på cykelhumör och ville cykla långt ^^
Jag hade pratat med min pappa under dagen som sa att min styvmamma Jessicas värkar
hade satt igång lite smått och att dom med största trolighet skulle behöva åka upp till
BB under kvällen/natten. Men jag sa till Niklas att jag kunde komma till honom ändå,
klockan var nu ca halv 7 och jag tänkte att ett par timmar hinner vi ses iallafall.
När jag nästan är framme hos Niklas, ringer pappa..
- Jag kommer och hämtar dig nu.
Haha! En bebis med timing (Y) Jag hade väntat i en vecka på att pappa skulle ringa,
och var beredd på att den skulle komma hela tiden, och självklart när jag inte är beredd,
då är det dags! Så det var bara att åka den sista biten till Niklas, parkera min cykel utanför honom
och stå och prata i någon minut och sen pussas hejdå.

När jag kom till pappa dröjde det två timmar innan dom åkte upp till BB.
Jessicas värkar blev allt intensivare och jag och Julia som skulle vara barnvakt åt Nellie
(Johannes var hos sin pappa och Martin hemma hos min mamma) såg och hörde hur ont hon hade
kollade på varandra och sa: jag ska aldrig ha barn! Hahaha ;)
- Aj fan jävla skit. Bajs!
Jag är inte van vid att höra henne svära så mycket som hon gjorde då alltså haha.
När klockan var 9 åkte dom upp till BB och jag och Julia satt i vardagsrummet med varsin laptop
framför oss och såg lite på tv. Vi var riktigt nervösa och uppspelta. Så vi bestämde oss för att göra lite popcorn.
Och medan vi väntade på popcornen åt vi varsin chokladboll. Och till popcornen drack vi pepsi.
Och till efterrätt; sura colaremmar. Det satt riktigt fint.

Vid 11 ringde pappa och sa att det inte hade hänt något, och att det skulle dröja..
Inte riktigt vad vi ville höra kanske. Vi ville ju att det skulle gå fort!
Vid 1 hör vi en liten filur ropa från övervåningen. Vi berättade att mamma och pappa var
på BB för att bebisen skulle komma och låg och pratade lite. Men självklart ville inte hon
vara själv däruppe, så hon fick följa med ner. Hon fick ligga i soffan med täcke och kudde och se på tv.
Efter en timme hade hon inte somnat i soffan som vi hade hoppats, så vi gick och la oss alla tre.
Pappa och Jessica hade ordnat så vi alla tre skulle ligga i deras säng, riktigt mysigt.

Klockan 5 ringer hemtelefonen och jag väcker Julia som svarar. Det var Martin.
Både han och pappa hade försökt ringa min mobil men det hade inte kommit fram. Typsikt.
Iallafall så berättar han att det blev en tjej och att hon fick förlösas med akut kejsarsnitt.
Vi alla tre blev väldigt chockade över att det blev en tjej! Vi var helt inställda på att det skulle bli en kille,
alla i hela familjen trodde det, förutom pappa. Jag hade drömt att det blev en kille flera gånger
och allt sa mig att det var en kille. Men jag tror att det beror på att i början så sa pappa
att dom trodde det blev en kille och att alla sa att det skulle bli en kille, blev nog lite påverkad där.

Iallafall, tillbaka till Jessicas och pappas sovrum klockan 5 på morgonen.
Det blev inte mycket mer sömn nu. Somnade om en timme, men vaknade
av ett telefonsamtal. Minns inte vem, för det ringde folk hela tiden.
Julias och Johannes pappa, Johannes, Jessicas syster Malin, Malins dotter Ida, Jessicas pappa Tosse
och även Jessica och pappa. Första bilden vi fick se på plutten var runt 6. Och vi bara låg och tittade på henne
och Nellie sa: Ååååhh vad sööööt!

Eftersom att det knappt gick att sova låg vi mest och pratade. Efter ett tag säger Nellie:
- Har inte jag någon mamma nu?
Hahaha xD Lilla nuni.
Vid 7 tycker Nellie att det är dags att gå upp. Vi sa att vi var jättetrötta och ville sova, så jag satte på tv:n
i sovrummet till henne. Det nöjer hon sig med ett tag men vill sen gå ner och dricka välling.
Så jag ringer Martin:
-Martin, skit i skolan och kom hit istället! Nellie vill inte sova mer, du måste vara barnvakt!
-Okej då.

Haha, vilket bra storasyster jag är! Hjälper det att säga att han slutade halv 12 den dagen så han misasde inte
så mycket? Inte? Nehe okej.
Martin skulle cykla till pappa så det skulle ta ett tag och vid det här laget hade Nellie
börjat hoppa i sängen så jag tänkte att jag kunde gå ner med henne ett tag.
Välling var det ja. Hur gör man det nu igen.. Jag och Julia visste hur mycket vatten det skulle vara,
men inte hur många skedar pulver.. Och självklart hade dom slängt förpackningen
och förvarar pulvret i en glassbytta.
- Nellie, vet du hur många skedar det ska vara?
-Ehm.. 5!
-Nae 5 låter lite mycket! 2 kanske?
Jag smsade pappa att han skulle ringa så fort han kunde för att jag inte kunde göra välling.
När jag precis hade börjat googla välling, ringde han_
- Hej, 5 skedar ska det vara.
-Aha, okej.. Nellie sa det men jag trodde henne inte.
-Hahaha.

När vällingen var klar kom Martin och jag fick äääntligen sova!
Vi lyckades sova till 12 då vi gick ner och gjorde frukost.
Frukost! Nellie hade inte fått någon frukost, oops.
Men hon åt en halv macka så antog att hon inte var så hungrig.

Vid halv 1 kom pappa hem och när Johannes slutade skolan vid halv 3 åkte vi upp till
BB och hälsade på Mollie och Jessica. Jessica kunde knappt gå för att hon hade så ont i såret.
Men båda mådde bra efter kejsarsnittet. Anledningen till att det blev ett akut kejsarsnitt
var att Mollie aldrig kom ut. Jessica hade jätteont och det blev bråttom där ett tag.
Men allt gick bra och jag har nu en till söt lillasyster!

Kanske var 2-3 stycken som orkade läsa det här?
Grattis isåfall, ni får ett varsitt anteckningsblock där ni kan skriva upp
allt det här!

Kommentarer:


Jane

2009-08-27 @ 14:34:20

jag orkade faktiskt läsa ^^

grattis :D

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: