STADIUM SPORTSCAMP: FRÅGA & SVAR

2011-03-21 | 18:28:55 | 0 Kommentarer

Anonym om Stadium Sportscamp:
Hej! Jag råkade bara komma in på din blogg genom att jag satt och sökte lite om stadiumsportscamp. Jag utgår ifrån att du fick jobbet som ledare och undrar därför hur mycket man tjänar för en vecka?

Har helt glömt bort den här frågan! Lovade ju att jag skulle svara på den. Tänkte
att det nog är bäst att göra det här eftersom du är anonym och jag inte kan skriva
direkt till dig :)

Jag sommarjobbade inte som ledare för en sport, utan jobbade på Activity Town,
alltså där barnen är mellan sina träningar och sådår. Det var verkligen jätteroligt!
Det finns både ute och inne, ute finns det till exempel skateboardramper, kickboards, olika
bollspel, studsmattor och klättervägg. Ens uppgift där är att hålla kolla på barnen och låna
ut saker :) Där inne finns bland annat alla möjliga sorters tv-spel, filmhörna och sällskapspel.
Även där ska man hålla koll på barnen och låna ut saker. Mitt roligaste sommarjobb faktiskt!
Som blivande lärare tycker jag såklart att det är roligt att arbeta med barn :)

För att få sommarjobba på Stadium Sportscamp ska man vara ungefär mellan 16-17 om jag inte minns
fel? Precis ha avslutat ettan respektive tvåan på gymnasiet. Jag fick jobbet genom arbetsförmedlingen
och var egentligen lite för gammal, 20 år. Och då tjänade jag mer än de andra, väldigt mycket mer :P
Alla under 18 (tror jag, för alla tjänade lika mycket, minns inte om någon var över 18, tror inte det)
tjänade 50 kronor i timmen, med semesterersättning på 15 kronor så alltså 65 kronor i timmen.
Jag tjänade 95 kronor i timmen och då alltså 110 med semsterersättningen :P Kan också ha
varit så att jag tjänade 95 MED semesterersättningen, jag minns inte riktigt! Men betydligt mer än
de andra iallafall. 

Som ledare får man inte betalt tror jag! Många ledare utövar ju den sporten de är ledare för
och är med i en förening, så det är liksom som ett volontärarbete som föreningen är med på.
Finns säkert några undantag. 

Om du inte vill vara ledare kan du söka till Activity Town, receptionen (även kiosk) och så något mer jag inte minns. Typ städare eller "vaktmästare" tror jag? Och som "mattant"! Alltså laga maten till barnen.

En mycket bra sak med detta jobb är att man inte behöver ha med sig mat, för man får det där!
Samma mat som barnen äter :)


Bild från Statium Sportscamp, avslutning för oss som inte var ledare. Mitt lag, Activity Town!
Tävlingar och massa kul.

Hoppas mitt svar var till hjälp! :)



Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: