Tacopaj

2010-09-01 | 20:05:08 | 0 Kommentarer

Jag och Niklas har precis ställt in en tacopaj i ugnen och ska snart
hugga in på den. mums! Kollade runt lite på internet efter recept,
men insåg ganska snart att mamma har det godaste receptet!
Så jag ringde henne och fick receptet! Så jag, tänkte att jag skulle dela med mig av det.



Ingredienser

Deg:
100 g maragarin
3 dl mjöl
3 msk vatten

Sås
3 msk ketchup (går även bra med salsasås tex)
2 dl creme fraiche

Övrigt
400-500 g blandfärs
tacokrydda
2 tomater
3 dl riven ost

Sätt på ugnen på 225 grader.

Börja med att knåda ihop margarinet, mjölet och vattnet till en deg.
Tryck sedan ut det i en form. Grädda i ca 15 min.

Köttfärsen steks och tacokryddan blandas i (precis som när man gör tacoköttfärs)

När degen har gräddats häller man i köttfärsen och fördelar jämnt. Ta 1, 5 dl ost
och strö över. Blanda creme fraichen och ketchupen (eller salsan, jag tycker dock
att det blir godast med ketchup, men brukar blanda i lite salsa eller någon annan stark tomatsås).
Fördela såsen över köttfärsen. Skär två tomater i skivor och lägg ovanpå. Strö sedan på det
sista av den rivna osten. Ställ in i ugnen i 10 minuter.

Voilá! Och världens godaste tacopaj är klar!





Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: