Hur man får elever att vara tysta

2010-09-21 | 15:16:06 | 4 Kommentarer

Idag fick jag hålla i en lektion för 7-8 elever, själv! Var inte svårt direkt, hade ingen genomgång
eller så. Dom arbeta med Eget arbete och jag gick runt och hjälpte. Och fan vad jag suger på matte!
HAHA. Men det visste jag ju redan, ingen framtida matte-lärare här inte!
Klassen är som sagt ganska stökig och satte igång och pratade om allt möjligt,
en tjej berättade att hennes pappa hade massa tatueringar osv och då sa jag att om dom är tysta
och jobbar hela lektionen ska jag visa min. Och det funkade! Det blev KNÄPPTYST.
Till och med killen som är en av dom som läraren har störst problem med (han är världens gulligaste,
har det bara rätt svårt i skolan) satt och jobbade jätteduktigt. Så den lektionen gick galant!


Bra att muta med!


Kommentarer:


Niklas

2010-09-21 @ 20:33:26

Haha awesome :D
Jess the Mess

2010-09-21 @ 22:27:10

Smart drag! :P
Emily Firehead

2010-09-21 @ 23:56:12

HA HA HA! Klockrent!
VADFANSKAJAGHETA - Uppsalas största blogg

2010-09-22 @ 16:31:40



Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*

http://vadfanskajagheta.se/2010/september/onsdag-dagens-blogg-2.html#comment


Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: