Upp som en sol, ner som en pannkaka

2010-06-15 | 20:58:29 | 0 Kommentarer

Första dagen på jobbet gick skitbra. Alla är trevliga, jobbet verkar kanonkul, jag är äldst (alla andra är 93:or
och 92:or), jag tjänar 40 spänn mer än dom (95 kr/h + semesterersättning och OB.) och nästan bäst av
allt: vi har ingen Hitler-chef. Alla är snälla och trevliga och det verkar bäst. YES!

Min kväll däremot är inte lika kul. Deppig, nere, ensam, arg, irriterad på vuxna människor som
beter sig som 14 och har tråkigt.

Ska jobba imorgon. Och på onsdag. Och på torsdag. Och på fredag. Och på lördag. Och på söndag.
Och på måndag! MEN, på tisdag är jag ledig! Haha. Men som tur är är dom längsta passen
7 timmar, så jävla härligt. Det är riktigt chill att ha ett jobb som är till för 16-, 17- och 18-åringar,
för det känns inte som ett jobb! Det känns ungefär som att vi också är på läger. Fast vi får betalt.
Härligt.

Nu ska jag lägga mig i sängen och peppa morgondagen. På något sätt
blir jag alltid lite nedstämd när jag vet att jag ska jobba, tror nog
det beror på magontet jag hade varje morgon jag skulle till City Gross.
Men det här jobbet är superbra så ska försöka banka in det i hjärnan.

Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: