NATTGRUBBEL

2010-12-31 | 02:14:43 | 2 Kommentarer

Blev inte sovdags för mig. Är fortfarande vaken. Sitter och grubblar lite.
Varför är det så svårt att hoppa ner från piedestalen man sitter på och joina oss andra?
När ska man inse att man inte besitter alla svaren på hur en människa är, att man inte
har makten att säga hur människor ska agera och bete sig för att vara "den ultimata människan"?
Att den "ultimata människan" inte ens finns? Att vi alla är olika därför tänker olika. Bara för att
jag gör på ett visst sätt, gör det inte mig till en dålig människa, för att du har bestämt att
det är en dålig handling.

Bla bla bla. Jag är bara så trött på människor som tror att de är bäst och så himla
djupa och goda. Vafan, lägg ner snacket och gå ut och lev lite.
Det finns inte människor som är goda rakt igenom, för vi har alla olika resonemang
om hur en god människa är. Så släpp det bara.



Ska försöka göra detsamma nu. Släppa det. Men var vara tvungen.
Imorgon ska jag på stan med lillasyster på förmiddagen och sen sola.
Sen kommer Joanna hit och gör sig iordning med mig! Vi ska göra frisyrer från min
nya bok! Sen ska vi hem till hennes pojkvän och hans roomie en sväng. Sen drar vi
hem till Niklas jobbarkompis och joinar dem och firar in det nya året! Kalaskul.





Kommentarer:


2010-12-31 @ 11:32:29

Riktigt bra skrivet =)
Cherry

2010-12-31 @ 15:15:05

Tack så mycket! :)

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: