Underbar helg

2010-08-14 | 16:26:11 | 0 Kommentarer

Det blev inte direkt kräftor i överflod men några har vi iallafall att kalasa på!
En var så stor att jag döpte honom till Big Mama. Det såg ut som en han, men som en mamma.
Därav namnet. När vi skulle fiska bete till kräftorna tog det mig ungefär en halvtimme
att våga sätta på masken på kroken. Vilken fegis jag är! Martin vägrade hjälpa mig
(Niklas och Bella jobbade och kom senare än oss) men tillslut gav han efter om jag
lovade att sätta på nästa mask. Efter en stund kom jag på att man kan ha en handske
på ena handen för då känner man inte hur masken slingrar sig och greppar tag om fingret!
Så då gick det. Och det visade sig att jag var den enda som hade tur på otursdagen
för jag fick två fiskar! Men det var allt vårt bete, som inte räcker till 9 burar.
Så vi fick använda vårt kräftebete vi köpte på burk på Ica Maxi. Såg ut som hundmat,
men lockade lite kräftor ändå! Och även fiskar! Vi kokade vår fångst med  mycket krondill
och ska äta dom imorgon eller på måndag. Smask!

Idag ska jag och Niklas på en stödspelning för gömda flyktingar som hålls på Kulturhuset.
Ska bli kul att höra på lite band! Underbart väder är det också, så humöret är på topp!
Kanske blir en öl på Trädgår'n också om jag har tur.
Den här helgen har varit väldigt bra hittils och jag känner på mig att det kommer hålla i sig.


Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: