Norrköping here I come!

2010-08-23 | 12:39:56 | 1 Kommentarer

Haha jag vet inte ens vart jag ska börja. Allt som kan gå fel, gick fel!
Men blev tillslut bättre än från början!

Ska försöka förklara så kort och gott jag kan:

Det började med att jag satte mig på tåget till Linköping, och trodde att jag åkte åt fel
håll! Ringde pappa i ren panik och sa att jag var fel, och att jag var påväg till
Mjölby (Det stod nämligen "Nästa station: Mjölby", i min hjärna kopplade jag inte ens
att slutstationen var Mjölby). Pappa sa då att jag omöjligtvis kunde vara i Mjölby
eftersom det bara gått 10 minuter och det tar en timme att åka dit.. Men! Jag var
fortfarande övertygad om att jag var fel och sa till pappa att jag var påväg till Kolmården..
Kolmården?! Säger han och låter rätt besvärad. Precis då hör jag "Nästa station: Kimstad"
och blir lugn igen för DÅ inser jag att jag är rätt! Jag sa ju att jag har dåligt lokalsinne!
Jag var nämligen helt övertygad om att jag åkte åt fel håll. Iallafall. Eländet slutar nämligen inte där.

Som tur var, var min pappa i Linköping och kunde skjutsa mig från stationen i Linköping till
Nationernas Hus där anmälan skulle hålla hus. Ni kan ju bara tänka er vart jag skulle hamna annars..!
Pappa släpper av mig och jag ställer mig i kön. När jag kommer fram till avprickningen,
säger jag mitt namn och får ett långt "hmmm.." till svar. Jag finns inte på listan. JAG FINNS INTE PÅ LISTAN,
PANIK! Så, jag får gå åt sidan och prata med en tant, lämna mina kontaktuppgifter och blir hemskickad.
Jahopp.. Börjar traska iväg till stationen och sätter mig på bussen hem. Ringer Sara och pratar av
mig. Framme i Norrköping och går precis av tåget när tanten i Linköping ringer och säger: Du är stryken
från Linköping och antagning i Norrköping" Saaaaaaaaaaaaay whaaaaaaaaat!
"Men, jag har fått uppgifter om att det är tvärtom." "Nej, du är antagen i Norrköping så gå dit och prata med dom". Stressar runt halva Norrköping innan jag kommer på att dom håller till i Hörsalsparken så
halvspringer dit genomsvett, med skoskav och med en urladdad mobil. Får prata med några snälla
tanter från Lärarförbundet som säger åt mig att vänta på en kvinna som håller i infomötet.
Smiter in och hinner lyssna på slutet. När det är slut och jag precis ska gå fram märker jag att
det är en till tjej som går mot henne och vi upptäcker att vi har varit med om samma sak.
Skönt att inte vara ensamma! Det var iallafall inga problem och vi skrev upp oss och är nu
inskrivna här i stan! Som jag ville från början!

Inget pendlande till Linköping, jag ska gå här i stan, WIHO!

Nu ska jag slänga mig i sängen och dö lite!

Tjohej!


Kommentarer:


Jess the Mess

2010-08-24 @ 21:55:47

Herre gud vilket kaos :P Men vilken tur att du får gå i Norrköping nu istället iaf :)

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: