SVAR PÅ KOMMENTARER: MITT HÅR

2011-03-18 | 00:02:39 | 7 Kommentarer

Har fått två frågor som jag tänkte svara på här!

VeraLinn om JUST NU:
Kan inte annat än hålla med! Hur gör du för att få en sån volym? Har du några tips? 
Hittade hit av en slump, men jag gillar din blogg, du är ju söt som socker! :)

(Och även svar till Sandra som undrade om det är mitt riktiga hår): Ja, det är mitt! :)
Har haft löshår för typ ett år sen, men när mitt egna började växa och bli så pass långt slutade jag.
Skulle dock vara kul att sätta i lite för att få lite olika längder på håret och även fylla ut det lite.
Jag har använt clips, flätat in samt slingor på keratinvax. Clips är jättebra om man bara vill sätta i lite
extra hår då och då, till exempel när man ska på fest. Jag tyckte det var svårt i början att få
det att sitta snyggt och det var svårt att dölja clipsen. Men sen fick jag kläm på det. Det var dock
rätt jobbigt att sätta i det varje morgon då jag använde det dagligen, så då är egentligen slingor
på keratinvax bättre! Det sliter ju tyvärr en del på håret, men jag märkte inte av det så mycket.
Det var skönt att alltid ha det i och inte behöva tänka på det! Var lite jobbigt när man tvättade håret
bara för man ska undvika att få balsam på vaxet. Att fläta in håret var också helt okej, man flätar
sitt egna hår och sen syr in det, men gud vad äckligt det var när man skulle ta ut det! Såg inte så mysigt
ut.. Men om jag nu ska skaffa lite löshår igen kommer jag satsa på clips! Det var också lite bökigt
då man kände det hela tiden, speciellt när man låg ner.



Jag med clips, 2008.



Jag med slingor på keratinvax, 2010. 

(Hittar ingen bild då jag hade flätat/sytt in hår)

Jag är egentligen inte den bästa på att ge råd om volym, då mitt hår är rätt volymlöst i sig.
När håret är nytvättad ligger det som slickat mot huvudet typ. Och jag som har rätt jämnlångt
hår har svårt att få volym. Så funderar på att klippa upp det! Jag tuperar mitt hår för att få det stort,
det funkar jättebra! Men även där skulle det underlätta om jag klippte upp håret lite. Jag tuperar med
kam längst in vid rötterna och tar sedan en stor borste (paddelborste använder jag) för att få volym
även i längderna. Det gör det fluffigt. Efter varje etapp jag har tuperat, sprayar jag med hårpray
och "masserar" även in lite hårmousse så det ska fästa bättre. Nytvättat hår är svårast att ha att göra med
när man tuperar, det blir som bäst några dagar efter! Jag har även hört att torrschampo ska ge
bra volym! Så det ska jag nog införskaffa.



Jag med mitt riktiga hår!

Svarar på en fråga om Stadium Sportscamp imorgon!



Kommentarer:


Mathilda

2011-03-18 @ 06:59:42

Du har så fint hår! ( :
Jessica

2011-03-18 @ 10:03:23

volumaster och dust it fungerar superbra för att få volym också! använder bara det nuförtiden, för kände att tupering sliter för mkt. så tuperar bara vid speciella tillfällen :)
Jess the Mess

2011-03-18 @ 18:14:16

Jag använde alltid volumaster förut, kunde inte gå utanför dörren utan :P Men som du skrev, torrshampo ger också en del volym, det jag har är dessutom färgat så man inte bli typ grå i håret närmast hårbotten eftersom det brukar vara vitt pulver annars.
Vanadesse.

2011-03-19 @ 12:38:47

Blir oxå avis på ditt hår :)
sandra

2011-03-20 @ 17:19:04

Tack för ditt svar! Måste säga att är lätt avis på ditt hår. Själv har jag jätte tjockt hår. precis som häst hår. Men de vägrar växa på längden. Ska innförskaffa mig lite lös hår. Brukar köra med microringar och de är verkligen hur bra som helst. Sitter kanon bra och de slits inget. Ha de såå gött! / Sandra
Cherry

2011-03-21 @ 18:23:56

Mathilda: Tack så jättemycket! :) Du med!



Jessica: Okej, då ska jag testa det! :) Okej vad tråkigt, mitt tar faktiskt inte så mycket stryk! Mitt hår tål väldigt mycket faktiskt!



Jess: Okej vad heter det då? :) Färgat låter ju bra!



Vanadesse: Vad söt du är, tack! :)



Sandra: Inga problem! Tycker bara det är roligt med frågor om tips och så! :) jaha okej, ja men gör det! Microringar har jag aldrig testat men kanske borde? :)

2011-03-22 @ 21:13:29

Tack för tipsen!

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: