FRÖKEN AMANDA

2011-03-11 | 16:10:13 | 1 Kommentarer

Puh. Kom precis innanför dörren och sitter i köket med huvudvärk. Har vikarierat idag!
Alldeles själv i en klass! På förmiddagen var vi dock på fritidsgården, så då satt jag bara och
pärlade. Men hade en liten engelsklektion (vill skriva engelskalektion med a, men läraren
i mig vet att det är felstavat så jag simply can't, haha!). Var jättekul. Hade ett litet glosförhör
med veckodagarna på engelska och sen gjorde jag en liten genomgång av veckodagarna och
månaderna. Jag sa ordet först och så skulle de säga efter mig i kör och då kände jag mig
verkligen som en lärare, haha! Och sen när dom kallar mig fröken :') Så himla gulligt.

Verkligen jättefina elever! Var med på två idrottslektioner på morgonen, först med tjejerna
och sen med killarna, var tvungen att agera tolk då mannen från Idrott Utan Gränser
som hade lektionen med dem var brittisk och knappt pratade svenska! Men de förstod bra
ändå för att bara vara 10-11 år! När tjejernas pass var slut var jag också helt slut,
hälften av dem ville inte vara med och hade ont i varenda kroppsdel typ och blev sura
för att de inte fick vara med sina kompisar. Så tänkte att det skulle gå bättre på killarnas pass!
Men de var nästan ännu värre, haha. Dåliga förlorare hela bunten. Men äsch, det gick
bra ändå.


Ikväll kommer mina systrar Julia och Nellie och sover över hos mig! Åh som Nellie har tjatat
om det, haha. Nu när jag pratade med Julia sa hon att Nellie packar, alltså naw ♥
Har lite leksaker och maskeradkläder som kan underhålla henne! Ska bli jättekul
och jättemysigt.

Nu ska jag vila en stund innan jag sätter igång och städar iordning lite här hemma!



Jag & Nellie på Mallorca ♥



Jag och Julia hos farmor och farfar i julias ♥


Kommentarer:


Joanna

2011-03-11 @ 16:54:27

Jo jag vet, min morsa gjorde det. Feta skulder på kronofogden, men om det skulle vara sista utvägen så hade jag varit tvungen! Vi får se hur det blir med lilla bo, han har duschat nu iaf!

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: