FULLT UPP

2011-01-26 | 23:51:06 | 0 Kommentarer

Idag har dagen gått i ett! I förmiddags åkte jag och Niklas till IKEA med hans
farmor och farfar. Har det mesta som behövs i mitt hem, men några saker fattas!
Men sånt märker man nog när man flyttar in.

När vi kom hem ringde Sara och ville ses så hon kom hem till Niklas och fick
låna kläder av mig så hon slapp ha sina jobbkläder som luktade friterad kyckling.
Sen åkte vi in till stan och shoppade lite. Jag kunde dock inte ta ut några pengar
och förstod verkligen inte varför för på CSN:s hemsida står det att pengarna är utbetalda!
Så då gick vi till min bank som sa att pengarna ska finnas på kortet. Gick och kollade,
men icke. Gick tillbaka och fick reda på att kortet inte hade aktiverats (tappade ju bort mitt bankkort
och leg, så fick ett nytt bankkort som tydligen inte bara kunde aktiveras genom att göra ett
uttag då det är annorlunda när man får ny kod) så hon gjorde det åt mig. Puh!
Var dock inte det lättaste eftersom jag egentligen måste visa giltig legitimation,
men det räckte med mitt LIU-kort (studentkort) och några frågor om mina personuppgifter.

Sen fikade vi med Emily! Hann med lite shopping med henne också. När vi gick hem i
det svinkalla vädret (seriöst, kan det inte bli vår?!) hittade vi på en egen dans/gång som
vi blev lite varma av! Följde med Sara hem och tittade på Glee.
Nu sitter jag hemma hos Niklas och ska snart sova. Imorgon har jag föreläsning mellan
8 och 10 och efter det ska jag och pappa köpa färg och sätta igång! Mina småsystrar
Nellie och Mollie ska vara med också, hoho kommer bli fullt upp! Saknar mina hjärtan
så det ska bli mysigt.

Har rätt fullt upp med flytt och allt vad det heter så allt annat får ta lite stryk för tillfället,
men det är över sen när jag kommit iordning. Då ska jag satsa 100 % på skolan!
Är verkligen motiverad nu (skönt!) och ser fram emot den här kursen så hoppas det går bra.
Poängen rullar in på det jag har kompletterat så det känns jätteskönt!



Jag och Sara förra onsdagen innan vi drog till Hugo. Hårda brudar!

Godnatt!


Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: