BURIED

2011-02-24 | 16:46:31 | 2 Kommentarer

OH. MY. GOD. Jag och min bror såg på Buried förut.. Varför gjorde jag det?!
Blev helt mindfucked!

Kort handling:

Amerikanen Paul arbetar i Irak. Efter en attack av en grupp irakier vaknar han upp för att märka att han ligger i en kista - levande begravd. Med hjälp av endast ett ljus, en kniv och en mobiltelefon tävlar Paul mot klockan för att försöka ta sig ur denna klaustrofobiska dödsfälla.

(Källa)



Till en början trodde jag att det skulle bli väldigt långtråkigt och enformigt
att se en film som bara utspelar sig i en kista och jag började bli lite smått rastlös.
MEN! Ganska snart blir man helt fast! Jag har suttit som på nålar och knappt andats.
Jag som redan är jobbig att se film med (går iväg och gör annat, pratar konstant, frågar
vad som händer, är oseriös och hittar på larviga scenarion i seriösa situationer, hänger inte
med, kan inte sitta/ligga still och så vidare.) Men nu tog det nog priset! För jag blev upprörd!
Men som tur är, är min bror min raka motsats i sånna här situationer och är cool lugn. (Han
hade visserligen sett den innan, men han sa inte ett ljud under hela filmen och tror inte han
sa det när han såg den första gången heller). Iallafall. När filmen tog slut satt jag bara och gapade!
I några sekunder. Sen blev jag upprörd! Och babblade på. Non stop. Jag ville gråta för att det
var så sorgligt och frustrerande men jag kunde inte! (Jag är the crier of all times till filmer,
grät senast i förrgår. Till Draktränaren.) Men nu gick det verkligen inte för att jag var så upprörd!
Den var så himla spännande att jag trodde att jag skulle spricka! Så, nu vet jag inte om jag ska
rekommendera den eller inte men jag gör det! SE DEN!

Kommentarer:


suzan

2011-03-05 @ 20:36:58

ska kolla på den strax! =)
Cherry

2011-03-06 @ 23:07:14

Det gör du rätt i! Kommentera gärna igen och säg vad du tyckte om den! :)

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: