Mannen under trappan

2010-09-12 | 22:09:19 | 0 Kommentarer

Håller på att ladda ner Mannen under trappan just nu. Serien på 4 delar som SVT
visade för ett par månader sen. Jag blev helt såld! En av de bästa svenska serierna jag har sett.


"Allt har gått Fredrik väl i händerna. Han har en framstående tjänstemannaposition inom kommunen. Han är till sin häpnad gift med Paula som han beundrar gränslöst - hon är en framgångsrik konstnär. De har två fina barn och nu har de flyttat in i ett hus som överträffar alla deras drömmar. Ett rymligt och nyrenoverat gammalt hus med glasveranda och utsikt över åkrar och skog. De är en ovanligt lyckad familj. Men när Fredrik en sömnlös natt kommer ner i hallen står någon där. En vuxen man, hårig, mörk och smutsig. Han säger sig heta Kwådd och bo i utrymmet under trappan som går upp till övervåningen. Fredrik försöker bli av med mannen under trappan, men gång på gång framhärdar han: jag bor här."




Det är en otroligt spännande serie som man verkligen inte kan slita sig ifrån,
och slutet är nog det mest oväntade och sorgliga jag har sett. (Även fast man har på känn
vad som kommer hända när man närmar sig slutet. Men från början har man ingen aning)
Den är nästan lite obehaglig, men jag måste se den igen! 

Ska visa Niklas hur bra den är så vi ska lägga oss i sängen med laptopen. 

Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: