Best of you

2010-11-16 | 17:05:00 | 0 Kommentarer

Ja jag säger då det.. Om det är något jag aldrig har förstått mig på så är det mode och trender.
Inte själva modet i sig utan själva grejen att det verkligen finns folk som följer det slaviskt.
Att något en stund kan vara det hetaste, för att en säsong senare vara helt oacceptabelt. Vem avgör det?
Och framför allt, hur kan något sluta vara snyggt? Men det är antagligen inte det det handlar om,
att något ska vara snyggt. Utan det ska vara trendigt. Inne. Moderiktigt.

Vad hände med att ta på sig det man själv tycker om? Det man själv vill ha på sig för att man tycker
det är snyggt, inte för att en modebloggare säger att det är snyggt. Tänk vilken makt dom har egentligen,
modebloggarna. "Det här ska ni ha på er!" Gud vad kul det vore om de som aprilskämt kunde ta på sig
det fulaste dom kan tänka sig och sedan lägga ut det på sin blogg och säga att det var det senaste!
Alla måste ha detta! Och att deras läsare sedan skulle gå igenom eld för att få tag på detta trendiga plagg, till vilket pris som helst, för att dagen efter känna sig som dummast i världen. Det skulle jag tycka var jättekul!

Jag vet mycket väl om att mode även är ett intresse, absolut. Att tjejer har det som hobby precis som
ridsport och så vidare. Men det måste ju komma någonstans ifrån. Varför har man mode som intresse
och inte kläder? För det är ju två olika saker numera. För allt som klädbutikerna har att erbjuda är ju inte trendigt.
Det är ju vissa specifika plagg som blir inne. Resten är bara, random. Men ändå något acceptabelt.

Jag själv har ingen koll överhuvudtaget. Jag minns att haremsbyxan var poppis, är den det fortfarande?
Och indianbandet runt huvudet. Jag skulle verkligen tycka det var jättetråkigt om jag var tvngen att slänga
mina underbara klänningar varje höst för att de skulle vara totalt ute nästa sommar! Huva! Och om jag inte
skulle få ha på mig mina älskade leopardplagg för att de inte är inne längre. Hemska tanke!

Nej vet ni vad, tyck om vad ni vill, ha på er vad ni vill,
så länge det är NI SJÄLVA som vill det!



Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: