Jobb

2010-06-14 | 13:10:43 | 1 Kommentarer

Imorgon kl 9 börjar jag jobba på fritidsgården på Stadium Sportscamp. Jahopp.
Dom ringde nyss därifrån. Dom trodde att dom hade kontaktat mig tidigare och sagt
att jag skulle komma idag, icke. Dålig kommunikation, som min handläggara på DA sa,
som har fixat det här jobbet åt mig. Men ingen skada skedd och jag börjar imorgon.
Får ladda om och ställa mig in på att jobba! Blir nog bra det där, får göra lite nytta
och känna mig lite effektiv istället för att gå hemma och släpa som jag har gjort alldeles för länge nu.
Bara det att jag inte har sagt än att jag ska till Mallorca och Tyskland i sommar.. Undrar vad som säger om det.
Men samtidigt så har jag aldrig pratat med någon därifrån innan, fick jobbet genom att Peter rekommenderade
mig och behövde inte ens gå på arbetsintervju. Så, får jag inte ta ledigt för semester kan jag inte ta jobbet.
Så är det bara, aldrig att jag tänker strunta i att följa med hela min släkt till Mallorca som min farbror
bjuder på när jag har sett fram emot det här i ett halvår. Båda resorna är redan betalda.
Pengar har jag så att jag klarar mig så det  är inte problemet. Nåja, jag får helt enkelt se när jag får mitt schema.

Nu tänker jag ta ett bad och göra lite tjejgrejer så som att färga fransar och bryn.
Ikväll ska jag ägna tiden åt at mysa med min man som arbetar för fullt för tillfället.
Känns lite lättare att jobba när man inte är ensam om det, som förra sommaren.
Då kändes det rätt jobbigt att jobba när alla andra var lediga. 

Nu ska jag peppa jobb och chilla i badkaret!

Kommentarer:


Jess the Mess

2010-06-14 @ 14:53:52

Vad ska du göra på fritidsgården? Vad är det du ska jobba med liksom? :)

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: