Hostan from hell

2010-07-19 | 20:16:48 | 0 Kommentarer

Har hostan from hell, alltså verkligen, det värsta jag har varit med om. Inget halsont,
bara hosta, snuva och förmodligen feber. Jag hoppas för allt i världen att det inte är
lunginflammation. Misstänker nu efter att ha läst lite om mina symptom att det kan vara luftrörskatarr,
som inte är allvarligt. Men som inte direkt går att bota utan går över av sig självt.
Ska nog till vårdcentralen imorgon, det är nog det bästa. Det tråkiga är att jag ska till
Tyskland på onsdag med Niklas. Vill ju inte vara sjuk då heller! Om bara hostan kunde försvinna,
kan inte sova på nätterna! Väcker ju varenda kotte. Typiskt.

Var iallafall vid Ågelsjönt förut med Sara, Niklas och Nicke. Men det blåste för mycket
så det blev inget bad för någon av oss (jag hade inte tänkt att bada direkt).
Vi åkte till Folkparken efter en timme istället och spelade spel. Mys.

I helgen har vi varit i Saras sommarstuga. Förutom vi i den fantastiska fyran var även Dava
och Adam (numera omdöpt till Qvaffe) på Saras landställe och hade mini-fest. Grymt kul,
mindre kul dagen efter när baksmällan kom.

Sitter ensam hemma och försöker kurera mig med hostmedicin som smakar lakritsshot och som inte hjälper.
te med honung och vatten (stod att man skulle dricka mycket). Ska lägga mig i soffan men ha huvudet högt
på kuddar och se om det är något vettigt på tv:n. Niklas kommer ikväll och tar hand om mig.

Tjing tjing

Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: