Mollies dop

2010-02-23 | 19:15:41 | 1 Kommentarer

Mollies dop i söndags var fint, och roligt! Vi skrattade typ hela tiden,
min styvmamma höll på att dö av skratt när min pappa läste någon text
prästen gav honom, minns inte vad det var men något som någon av föräldrarna ska läsa.
Hon gömde sig bakom Mollie för att inte visa prästen att hon skrattade haha.
Hela familjen skrattade hela tiden för att vi är så okristna så det finns inte, haha :D
Tror prästen märkte det, haha..
Och sen skulle vi sjunga den där sången som går Måne och sol.. osv,
och den är med i en Harry Potter-parodi på Youtube så jag höll på att dö.
Sen skulle även JAG läsa en snutt, något om Petrus och Jesus och whatever,
jag kollade ner i pappret hela tiden för jag visste att jag bara skulle börja skratta
om jag kollade på Niklas! HAHA. Nellie satt med sitt lilla häfte och låtsades
att hon också kunde sjunga med. Söt.



Sötkorven i dopklänningen som jag också hade, för 20 år sen. ehe.
Och Martin, pappa, farbror, faster, farmor och alla kusiner osv. Så den är gammal!


Lillebror Martin & lillasyster Mollie


Lillasyster Nellie och min, ingifta plastmorbror blir det.

Efter dopet åkte familj & släkt hem till pappa och Jessica och åt
varm smörgåstårta och morotskaka. Skitgott var det.
Nellie blev kär i Niklas och jag tror han blev lite småkär i henne också,
för dom busade hela tiden. Spelade memory och tog kort på varandra.
När jag kom tillbaka från toan berättade Niklas att Nellie hade lutat
sig fram mot honom och viskat: Niklas...
Niklas: Ja?
Nellie: Vet du?
Niklas: Naaaae?
Nellie: Martin, och Bella, dom är tillsammans!
Niklas: Va?? Är dom?? Seriöst?
Nellie: Ja!

Haha. Martin och Bella var också där på kalaset och det är inte direkt en nyhet att dom är tillsammans,
men Nellie tyckte att det var en nyhet som Niklas borde veta :-)
Sen berättade pappa att Nellie hade sagt till honom att Niklas kanske hade glömt bort hennes namn,
och tror att hon heter Sara eller Klara. HAHA. När pappa och Nellie skjutsade hem mig och Niklas sa
hon även: Ni är kära! Det vet jag. Haha, åh hon är så bäst. Liksom varför är alla små så roliga?




Först var Nellie blyg och vågade inte sitta nära Niklas. Sen spelade dom Memory,
sen berättade pappa att Nellie hade sagt att hon tyckte det var kul att Niklas komma
(fast hon förnekade det med att säga att det var Martin hon menade), sen vågade hon sitta bredvid
och sen killade hon honom under hakan och vågade (ville?) leka med honom utan mig.


Nellie fick det där halsbandet av farmor, julismånadssten Rubin, jättefint
var det och låg i en rosa miniatyrbarnvagn. Mollie fick också ett med
Augustis månadssten, vet dock inte vad det är för någon men det kan
man ju alltid kolla upp!


Nellie tog en massa bilder med min mobil på Niklas medan jag var på toaletten.


Sicken familjefar! Tror nog att Mollie tänker "wow vilken stilig karl!"


Haha åh vad sött. Niklas tyckte att Mollie hade likadana ögon som jag,
och att hon hade yttepyttesmå fingrar. True that!

Finns lite mer bilder som Martin tog med sin iPhone som kommer upp i ett senare inlägg.

Efter dopet åkte jag och Niklas hem till honom och lanade, typ hela natten.
Nästan.

Kommentarer:


Jess the Mess

2010-02-23 @ 21:15:59

Hihi vad mysigt det lät :) Alla dop ja vart på har vart så strikta och tråkiga och ingen har vågat säga något.. :P

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: