Det är på nätterna det gör ont

2010-02-02 | 23:22:21 | 0 Kommentarer

Känner mig inte så pepp på arbetsintervjun imorgon. Inte längre.
Är inte det jobbet jag vill ha mest av dom jag har sökt. Jag sökte 6
stycken idag och hoppas mer på dom. Det här jobbet vet jag inte heller
om det är så att man enbart får betalt om man lyckas förnya abonnemang,
och då suger det ju. Jag tänker inte sitta och jobba gratis när jag redan
har dålig ekonomi och ska plugga samtidigt. Då blir det tack men nej tack.
Aja, nyttigt med arbetsintervjuer iallafall, bra träning. Får väl tänka så.
Och det är ju faktiskt inte säkert att jag ens får jobbet.

Har ont i nacken, suttig för länge här i en obekväm position.
Har blåsor på tungan som gör ont.
Känner mig rätt nedstämd. Vill ha något nytt.
Skulle vilja resa bort någonstans, kanske jobba.
Men framför allt bara göra något. Nytt.
Brukar inte ha den känslan, brukar
trivas rätt bra här med allt omkring.
Men nu har jag lust att bara hitta på något nytt.
Undra hur jag känner imorgon.

Jag vill bara känna att jag har gjort något bra
och att andra tycker att jag är värd något.
Något bra. Men som det är just nu
tror jag inte att jag kan känna att jag är värd något bra,
och jag försöker trycka undan rösten
som säger vad jag borde göra.
Så jag tror jag fortsätter såhär ett tag till.

Nej vet ni vad nu ska jag sluta vara så negativ
och istället vara nervös inför intervjun imorgon,
Godnatt!

Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: