MIN ORDLISTA

2010-12-20 | 18:10:37 | 5 Kommentarer

Många gånger har jag träffat människor som skrattat åt mina ord. Speciellt mina kusiner
när vi var på Mallorca.. Så jag tänkte att jag skulle göra en liten ordlista!
  • På rikt - på riktigt. En enkel förkortning helt enkelt!
  • Snabbare tid - här har vi det uttrycket jag blir mest mobbad för, speciellt
    av Niklas. "Det tar snabbare tid", alltså "det går fortare". Vet inte varför jag säger så,
    trodde faktiskt man kunde säga så.
  • Prick nu -  Exakt nu, precis nu, ja vad säger man?
  • Kastroganoff - Korvstroganoff. Kommer från min mamma som skämtsamt kallat det så.
  • Nuni - Lång historia bakom det ordet! Började med att jag och min lillasyster för 5 år sen
    kallade varandra schnuttin (uttalas schnudiiin) och sen dess har även Sara hakat på
    det och ordet har utökats till tuni, dudi, kudi, budi and so on och går idag under namnet nuni.
    Det är jättesvårt att hitta en synonym till nuni! Nuni är ju nuni! Men ungefär; gumman, gubben,
    sötnos, bebis, hjärtat, älskling osv osv. Idag är det många som är nuni; min familj, Niklas, Joanna,
    Emily m.m.

Kan inte komma på några fler ord eller uttryck just nu. Finns säkert ord jag inte ens vet om
att jag säger fel. Några fler än jag som har egna ord och uttryck?



Kommentarer:


Joanna

2010-12-20 @ 19:41:06

Du är också en Nuni ^_^
Joanna

2010-12-20 @ 19:42:43

Jag har också :D

Jag säger Mjusiker istället för musiker, tror det kommer från engelskan att det heter music. ^_^



Jag säger ressisör istället för regissör.



Finns säkert fler :D
Cherry - loving the 50's

2010-12-21 @ 14:51:16

Haha sötnos! :D Ja jag tror att jag har hört dig säga fler saker, ska försöka komma ihåg att säga till då! :D Det är skitroligt att man har egna ord tycker jag!
Sofia

2010-12-22 @ 15:24:54

vilken härlig stil du har! på allt asso! :)

2010-12-23 @ 15:58:45

Jag har med lite egna uttryck. Ibland finns liksom inga ord för det man ska säga så då får man göra ett eget =) Typ som tjoffsa [shoffsa]. Det går att använda lite då och då, bland annat som fixa, blanda osc. Tjoffsa ihop =)

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: