KA-TISCHHH!

2010-12-23 | 04:31:12 | 0 Kommentarer

Puh. Full rulle hela dagen. Kom hem från Joanna för en timme sen ungefär.
Tur att min bror hade varit på krogen, nykter och hade bilen så han kunde hämta mig.
Att gå hem i 24 minusgrader klockan 3 på natten lockade inte speciellt mycket. Hade sovplats
på Joannas soffa (sängen upptagen av hennes boyfriend) men ska upp tidigt imorgon (idag..)
så ville sova hemma.

Vi gjorde tacos som satt fint i kistan och kokade sen knäck. Som vi lyckades med!!
Gårdagens knäck blev misslyckad, så idag fick vi vår revansch! Mår lite illa nu haha.
Tog en himla lång tid att koka den men det var värt väntan. Joannas pojkvän Viktor
joinade oss  även efter ett tag. Vi spelade kortspelet Plump och åt knäck.
Och fyfan vad övertrött jag var!! Både jag och Joanna använder oss ofta av ljudeffekter
när vi ska visa eller förklara något. Ja, överhuvudtaget för att ge saker större effekt.
Joanna till exempel säger "ka-tischhh!", som när man slår till någon, väldigt ofta.
Det har jag också börjat med nu och nu inatt när jag var så övertrött sa jag det HELA TIDEN
under kortspelet. Varje gång jag la ner ett kort, varje gång jag delade ut ett kort, varje gång
någon var knäpp (knäppte med fingrarna mot pannan 3 gånger, ka-tischhh, ka-tischhh, ka-tischhh!)
och så vidare och så vidare. Sa det till och med för mig själv när jag stod i hallen och tog på mig!
Även här hemma när jag tryckte på Enter. (Fan alltså det heter ju TRÖCK! Och röck (ryckte?) osv)
Iallafall, jag var skittrött. Joanna med, blev inte många timmars sömn för oss natten innan.



Nu är jag skittrött och ska stänga ner datorn och soooooova. Ska som sagt upp tidigt imorgon,
för jag har, håll i er nu, INTE KÖPT EN ENDA JULKLAPP! GAAAAH. Så jag och min syster
ska fixa det imorgon. Men faktiskt tycker jag attdet är mysigt att strosa runt i julstressen dan före
dopparedan och shoppa juklappar.
Är lite av en tradition att göra det i vår familj, på pappas sida. Men att jag inte har köpt en enda
julklapp förrän dagen innan, ja det har nog aldrig hänt förut.

Godnatt

Cherry


Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: