JULTRADITIONER

2010-12-23 | 22:51:05 | 0 Kommentarer

God kväll!

Idag har det verkligen varit full rulle!
Shoppa julklappar i julstressen och sen
fira jul med pappa och familjen. Vi är så många och det blir så mycket julklappar
att ta med till Tosse (mina systrars morfar som bor i Linköping) så vi öppnar
julklappen kvällen innan julafton och äter julmat, spelar Bingolotto och äter godis.
Tradition helt enkelt. Vi åker till Tosse tidigt på morgonen, runt 9 och äter
lite julmat till frukost/lunch och öppnar paket och på eftermiddagen firar
jag och min bror med vår mamma och släkten på hennes sida. I år ska
vi vara hos mormor och morfar som bara bor några kvarter bort, skönt.
Men innan vi åker till Tosse ska jag och Niklas fira jul! Morgonmys. Byta paket och äta
god frukost tillsammans. Min farmor och farfar och släkten på pappas sida brukar
vi fira med på juldagen eller annandagen, men i år blir det lite senare, den 28 december,
på grund av att pappa jobbar.

Hur ser era jultraditioner ut? Vore spännande att veta!
Finns så himla olika sätt att fira på, speciellt om man har stor familj och släkt som jag
och skilda föräldrar, jag firar jul 4 gånger! 5 om man räknar med min och Niklas lilljul.






Nu ska jag fortsätta slå in lite paket och sen ta ett bad!

Puss!



Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: