Mot ett bättre mående

2009-11-30 | 11:17:20 | 4 Kommentarer

Helgen var väldigt omtumlande. Jag har iallafall slutat äta mina p-piller
som gjorde mig nedstämd, elak, sur ofta, ledsen ofta, arg ofta, misstrodde alla
osv. Dom pillerna höll på att förstöra alla mina relationer till dom jag bryr mig om mest.
Usch. Jag har nog innerst inne alltid vetat att det var pillerna som gjorde detta
(har läst flera forum där folk har berättat sina historier om just dom här pillerna)
men jag har inte vågat erkänna det för mig själv. För tänk om det skulle visa
sig att det inte var pillerna? Tänk om det bara skulle visa sig att jag var så,
en sur bitterfitta som började gråta för minsta lilla. Men i fredags låg jag och
Sara och pratade hela natten om att det verkligen måste vara pillerna
för ibland kände hon inte ens igen mig. När jag var elak och sur.
Jag vill inte vara en sån människa så jag slutade direkt.
Ska boka tid på ungdomsmottagningen för att få några andra.
Men då ska jag vara uppmärksam på minsta lilla biverkning!
Det enda positiva med dom jag hade, Cerazette, var att jag inte har haft mens
på ett och ett halvt år. Men det är också det enda.

Jag är så himla tacksam att jag här världens finaste pojkvän
som har stått ut med mina humörsvängningar och vill ha mig trots det.
Blir helt varm i kroppen när jag tänker på hur förstående han har varit.
Jag älskar dig!

Sådär, nu har jag delat med mig lite personliga saker men det är skönt att skriva av sig :)
Mår redan så jävla mycket bättre av att inte ha ätit dom på ett par dagar,
och det är som om en stor sten har tagits bort från mitt hjärta.
Det är så himla mycket roligare att leva! Nu känner jag mig glad hela tiden,
istället för bara då och då! :) Wiho!!!

Dock har jag åkt på en förkylning. Så går det om
man inte kan låta bli att träffa sin pojkvän när han är sjuk :'>
Så nu är han frisk och jag är snorig och hostig. Blä.
Ska lägga mig i sängen med en kopp te, mys :)
Sov hos baby inatt och det var väldigt svårt att gå upp imorse
för att ta sig till DA. Hade dock bara ett kort möte
med mina handläggare, men var jobbigt att sitta där och snora.

Nu ska jag lyssna på pepp-musik och fira att jag mår bäst i världen,
tjolahopp!


Kommentarer:


Jess the Mess

2009-11-30 @ 16:51:26

Det är fan inte lätt detdär med hormoner.. Jag åt också cerazette förut (tills för en månad sedan) men jag blev inte alls arg och sur av dem, konstigt hur olika man påverkas.. Hoppas du hittar några andra piller som du mår bättre av <3
Cherry

2009-11-30 @ 17:33:43

Nae verkligen inte! Ja det är jättekonstigt, vissa får ett helvete men andra inte. Dom som passar mig kanske inte alls passar andra liksom. Ja det hoppas jag med, ska prata med barnmorskan på ungdomsmottagningen och se om hon kan hjälpa, hon kanske vet något som passar dom som absolut inte kan äta Cerazette liksom. Hoppas hoppas :) <3
Sanna

2009-12-01 @ 09:04:46

Usch, vad jobbigt. Skitläskigt det där med hormoner egentligen, man har nog inte så stor koll på vad de gör med en, synd att det inte finns något galet bra alternativ bara. jag blev också sådär, men jag förstod ju aldrig att det var pillrena, iaf inte på jättelång tid så då gick man ju där och var ett konstant pms-monster 24/7 kändes det som. Hoppas du hittar några bättre :D
Cherry

2009-12-01 @ 09:23:59

Ja precis, jag känner mig lite rädd för att börja med några andra eftersom jag inte vet vad dom kommer göra med mig liksom. Får väl prova mig fram helt enkelt, och hoppas på det bästa. Det är inte förrän nu som jag verkligen inser hur dåligt jag mådde, och hur dåligt jag fick dom runt omkring mig att må. Det är som du säger, man var ett pms-monster 24/7!

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: