Jag vill bara hjälpa.

2009-07-07 | 00:54:40 | 2 Kommentarer

Jag sitter fortfarande här fast jag verkligen borde jobba.
Men det är när jag är ensam som jag får tid att tänka.
Allt stannar liksom upp och man har bara sig själv och sina tankar.
Vill lägga mig i sängen men att ta bort sminket och borsta tänderna och allt det där
känns jobbigt. I-landsproblem ni vet.
Det jag tänker på nu är det jag skrivit om tidigare,
om att man känner det man riktar till någon annan. Inte just att man hatar någon annan,
utan hat överhuvudtaget. Mot en händelse eller situation.
Agneta Sjödin sa något liknande i en tidning som jag läste i helgen.
Alla människor har brister, och jag sitter inte och snackar skit om folk.
Jag delar bara med mig av mina erfarenheter,
eftersom det räddade mig.
Efter år nere i skiten bestämde jag mig för en dag: Nu räcker det!
Jag, bara jag, kan ta mig ur den här skiten. Sen kan jag få hjälp av andra människor,
men jag själv måste ta första steget. Innan hade jag gett upp helt och tyckte att det inte spelade någon roll,
jag var redan dömd att dö ut och det fanns inget att göra åt. Men jag blev trött på tårar och blod.
Så jag gjorde mig själv lycklig. Fångade alla ljusglimtar och fick ork till att umgås med mina vänner
och kunde bli lycklig igen. Strax därefter började jag prata med Niklas som hjälpte mig ännu mer.
Det är detta jag menar med att man först upplever det man sänder ut.
Jag valde lycka, upplevde det själv och kunde då förmedla det till andra.
Men jag är ändå långt ifrån felfri.
Vissa människor är envisa och trångsynta. Andra försöker vara omtyckt av alla.
Andra tål inte kritik. J
ag blir lätt småsur och skitsaker. Men jag jobbar med det!
För jag hatar att vara sur! Så, jag försöker inte sätta mig på en piedestal och säga att jag är perfekt.

Vet inte varför jag tog upp det, vill bara inte att folk ska få fel intryck av mig.
Och jag försöker undvika att ta bort mitt smink och borsta tänderna.
Men nu måste jag göra det ändå.
Och troligtvis ligga och tänka ännu mer.
Och vara ledsen för att jag inte trivs på mitt jobb.
Och för att jag saknar mitt livs kärlek som borde ligga i min säng i stället för sin egen.

Godnatt alla därute.

Kommentarer:


2009-07-07 @ 20:40:19

det finns ofta något bra bakom all skit man går igenom! :)

gör en lite till den man är

kämpa på.

2009-07-07 @ 20:41:07

kämpa på med att vara den du är menar jag! :)

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: