My little empire

2009-01-22 | 18:47:09 | 0 Kommentarer

Idag skulle vi kolla vilken blodgrupp vi har på Naturkunskapen.
lite läskigt att köra in en nålliknande sak i fingret för att sedan pressa ut
blodet på fyra ställen på ett papper :P
Vicky vågade inte göra på sig själv, så jag fick göra på henne,
och tröck allt vad jag hade så det inte skulle bli som det blev för mig första gången
(jag gjorde lite för löst så inget blod kom) för då skule hon säkert tycka att det gjorde för ont och fega ur :P
haha men det gjorde såklart jätteont ju, stackaren :D
Sedan skulle vår lärare Nisse kolla på våra lappar och säga vilken blodgrupp vi tillhörde.
han kom fram till att jag var 0 -, vilket inte är så vanligt.
men är inte hundra på att det stämmer,
men mamma visste inte vad jag var, hon sa bara "det vanligaste tror jag"
men det finns två som räknas till dom "vanliga" :P
och så frågade jag vilken blodgrupp hon var, och då sa hon också "det vanligaste"
men sen när vi kollade bland alla papper efter min blodgrupp,
hittade vi bara hennes, och då var hon A +, vilket inte alls är det vanligaste xD
om jag minns rätt så är B + och 0 + dom vanligaste.
så jag får väl lita på att jag är 0 -, eller fråga pappa,
han kanske har mer koll :P
vi skulle även ta blodtryck, och jag hade normalt, lite lägre, så det var lugnt :D
trodde jag skulle ha värsta höga typ :P typ hej fetto haha

hade bara två lektioner idag för vi slutade innan lunch.
så jag och vicky gick på stan en sväng.
provade kläder på barnavdelningen :'D
provade en skitsnygg klänning i storlek 164 haha!
en gråglittrig marilyn monroe-inspirerad sak, med halterneck,
kostade bara hundra spänn, men jag är pank så det spelade ingen roll att den var billig :P
och vet inte riktigt när jag skulle använda den heller..
vi har ju som sagt bestämt att vi ska sola nångång snart,
så vi gick till ett ställe som vicky har sett, nära hennes mammas blomsteraffär.
det verkade aslyxigt och bra! solariumena har jättemånga funktioner,
som till exempel att man kan få en liten dusch över sig när man ligger där och steker, extra inställningar för ansiktet, luftkonditionering osv. underbart! dom hade en liten automat där man kunde köpa dricka, choklad, ögonskydd och prdodukter för kroppen som gör att färgen sitter i längre.
och det hela är obemannat, det är bara kameraövervakat (antar att det inte är det i själva Rummen, bara korridoren :P)
så dit ska vi gå imorgon. man blir tydligen jättebrun på bara 10 minuter så längre ska vi inte sola.
kostar 40 spänn, så skulle få det av mamma. och sånnadär ögonskydd.
hoppas det blir bra :D
jag är van vid pissiga solarium som man blir dyngsvettig i, så det här lär nog bli asbra :D

sen traska vi till vickys mammas affär en sväng,
och sedan vidare till resecentrum.
där tog hon bussen hem till svärtinge,
och jag spårvagnen till baby.
jag har så jävla roligt med honom,
jämt! älskar att skratta tillsammans med honom,
oftast Åt mig :D hahaha
vi har det verkligen underbart tillsammans :)

holy fuck vilket långt inlägg om typ ingenting :D
sorry :D

nu ska jag vänta på mat,
kyckling och kroketter, YUM!

Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: