Stories with happy ends

2009-02-06 | 14:22:01 | 0 Kommentarer

Home sweet home.
Kort dag som vanligt.
svenskalektion vid halv 9 - 9.
sen gjorde vi klart den ppgiften vi fick,mycket duktiga var vi.
Ringde även till Nellies dagis, haha det var ju en syn!
jag hatar att prata i telefon med främmande människor,
så fick träna med vicky vad jag skulle säga xD
typ 15 gånger haha.
men ringde sen iallafall! och hon jag pratade med visste ju vem jag var eftersom
Nellie har bilder på oss där och så.
Så vi ska dit på måndag klockan 9. kanon.
saknar den lilla plutten! inte träffat på hundra år ju.

Pratade med pappa nyss om kognitiv psukologi,
som är ämnet på en text vi ska göra referat på i svenskan.
pappa har ju läst till psykolog, så han kan väldigt mycket om det.
så jag ringde honom förut för vi behövde lite hjälp :P
så han förklarade lite då.
men så ringde han upp nu igen och förklarade ännu mer,
speciellt om fobier.
och det är väl allmänt känt att jag har världens största fobi för hajar?
kan knappt se en tecknad haj..
har tom blivit rädd för delfiner, valar, späckhuggare, vatten,
allt som kan förknippas med hajar.
så tog han upp just min hajfobimoch berättade om hur man inom
kognitiv psykologi behandlar fobier.
han berättade att man steg för steg botas,
först genom att prata om, i det här fallet, hajar.
och sedan se bilder osv.
och då kände jag hur jag började få tårar och skrattade samtidigt åt det.
för det är verkligen så allvarligt, jag Gråter om någon pratar om hajarsådär mycket.
usch usch, sa det till pappa och han sa att det är precis så man blir,
men att man ska steg för steg bli av med fobin.
Blä för hajar!

Skulle förresten få 200 spänn så jag kan köpa busskort, yey :)
hittade en svart strumpebandshållare för 19:50 idag! :D
värsta kapet oh yeah. har väl ett 10-tal, men ingen helsvart :P
Baby kommer hit halv 4, wii :)

Cherry


Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: