Underbara snö

2009-12-17 | 12:42:22 | 1 Kommentarer

Herregud vad det snöar! Men det gillar jag! =D Fullt med snö på marken!
Var dock inte så kul att gå i snöstorm från spårvagnen som jag gjorde nyss..
Igår somnade jag och Niklas jättetidigt! Typ 10-halv 11! Haha :D
Men då var man pigg imorse! Kände mig jätteutvilad.
Niklas åkte till skolan vid halv 10 och jag stannade kvar en stund.
Nu sitter jag hemma och värmer mig i Martins stora tröja.

I tisdags var det luciatåg på Nellies dagis. Jättemysigt!
Nellie var en jättefin lucia och sjöng högst av alla och
började lite för tidigt varje gång men stannade upp när hon
märkte att fröken skulle räkna in ;)
Vi kom lite tidigare än alla andra så Nellie
hade genrep för oss. I lekrummet som luciatåget skulle hålla till
fanns en bild på Astrid Lindgren, och Johannes frågade:
Nellie vem är det där? Då svarade hon: Ehm... Pippis farmor!
Haha så söt. Martins flickvän Bella var med men Niklas var tvungen att
repa så han kunde inte följa med, vilken otuuur! ;D
Men han var ju faktiskt med förra året.

Efter luciatåget och luciafikat hemma hos pappa åkte jag hem till Sara
och sov över där, i hennes nya stora säng :D Vi såg på Julens Hjältar
som var julkalender -99. Mycket bättre än vad jag kommer ihåg!
Haha oh vi skrattade så vi tjöt. "Tärnor, must och rakade tomtar!"
Bäst :D

Igår blev jag världens mystjej och gjorde varm choklad, packade ner pepparkakor
och köpte weinerbröd (dom hade inte lussekatter på Konsum..) och tog med ljus
och åkte till Niklas. Hade tänkt sätta värmeljusen i snön och be Niklas komma ut
men det var några barn som åkte pulka där jag tänkte hålla till
men jag bad iallafall Niklas komma ut och vi satte oss och fikade där ändå,
för dom var borta när vi kom :D Det var kallt som FAN men vi höll ut ett tag och Niklas
blev jätteglad :D Jag älskar att göra spontana grejer :D

Ska ladda upp mitt CV och personligt brev på olika företag nu
och när mamma kommer hem ska jag fråga om vi kan traska
ner till stan och kolla efter mer julklappar till mig :D
Vill ha ett par jeans och en väska, och stan har julöppet till 21 ikväll
med olika erbjudanden så det passar ju bra.

Nu är det bara en vecka kvar till julafton, tjohej!

Kommentarer:


Jess the Mess

2009-12-17 @ 14:10:07

Hihi, är så mysigt att snön äntligen kommit <3

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: