Tyskland del 1

2009-04-15 | 20:37:03 | 1 Kommentarer

Det här med att jag ska skriva om Tyskland har ju gått lite sådar.
så ska ta tag i det nu! kom precis hem från City Gross, har jobbat 3 timmar och ska jobba imorgon
och på lördag också. det var askul! :D och pengar sitter ju aldrig fel!

söndag: Vi åkte med flyget till Tyskland ca 18:10, min första flygtur! Pirrade i magen kan jag säga!
men kändes härligt! efter lite mindre än 2 timmar var vi framme i Düsseldorf och möttes av Niklas mamma Angela,
hennes man Jürgen och deras hund Einstein. Vi åkte ett tag med bil tills vi kom fram till deras hem :) väldigt mysigt och vi hade ett eget rum med dubbelsäng. klockan var ganska mycket och vi beställde pizza. bjöds även på öl och cigg, väldigt nice! Lite ovant att gå inne med skor som dom flesta gör därnere, men rätt skönt också :D När vi hade ätit upp åkte Jürgen iväg och köpte mer cigaretter medan vi satt kvar och pratade med Angela. Hon sa till Niklas att han hade en väldigt vacker flickvän och att han borde anmäla mig till Top Model, haha så söt. Hon var jättetrevlig och lätt att prata med och fnissig :D Senare gick vi och la oss och var rätt trötta efter flyget.

måndag: vaknade på förmiddagen och åt en lyxig frukost med färska frallor och alla möjliga pålägg. bestämde oss för att åka in till Düsseldorf och shoppa. gick ett tag och kollade och gick sedan och satte oss och tog en öl i solen. sen gick jag och Niklas vidare på stan medan Angela och Jürgen satt kvar. Niklas hittade ett par skor och jag köpte en bandana, en röd kuverväska och en hårblomma. Det här var första dagen någon trodde att Angela var min mamma :P
efter stan åkte vi och handlade på varuhuset Metro. både mat och sprit! fick en varsin enliters Smirnoff och Niklas fick även en jäger med tillhörande ryggsäck :D fick även vaniljcola <3 sen åkte vi hem och grillade, skitgott!

tisdag: jag och Niklas firade 7 månader. 7 underbara månader som firades med att åka till Phantasialand! Blev skjutsade av Jürgen som gav oss 100 euro (= ca 1000 kr) till inträde och annat. till skillnad från Liseberg och Gröna Lund fanns inga åkband eller annan skit, här betalade man ca 300 kr i entrën och fick sen åka hur mycket man vill. och det gjorde vi! :D massa roliga berg-och.dalbanor och annat roligt. skitbra dag! solen sken och det var varmt, och jag var lycklig i hela kroppen. Angela kom och hämtade oss på kvällen och om jag inte minns helt fel åt jag min första spaghettiglass efter maten! :D yum-O!

nu kära vänner måste jag bada och sedan bege mig till Niklas, så detta får bli del 1 så kommer del 2 inom kort! :)

Cherry

Kommentarer:


Jess the Mess

2009-04-18 @ 17:31:36

Spaghettiglass? :P

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: