ge mig studenten

2009-04-22 | 09:40:42 | 0 Kommentarer

Gud vad jag längtar till studenten!
För jag orkar verkligen inte mer.
Skolan tar sönder mig.
jag intalar mig själv varje dag att det inte är långt kvar nu,
men det är ändå jobigt som fan.
mina betyg är skit,
jag hade vg i det mesta förut, typ ettan,
men nu är allt g, ig och till och med streck i ett ämne.
MEN jag tänker inte bryta ihop totalt på grund av skolan!
för det GÅR att fixa! visst, det är kanske inte så kul att läsa upp sina betyg
i efterhand, men om det är det som krävs så.
jag tänker inte bli som alla dom som bryter ihop på grund av deras betyg.
aldrig. för jag vet ju att det ordnar sig.
jag har inte sökt vidare till universitet och planerar att jobba några år.
sen, när jag är kanske 25, DÅ ska jag nog plugga vidare.
kanske till lärare som jag funderar på nu. men jag vet inte,
det får jag se då.
jag är så sjukt trött på skolan och tänker inte utsätta mig för ÄNNU mer plugg.
jag måste bara hålla ut den här sista tiden som är kvar.
betygen får bli som dom blir, jag får fixa dom sen.
några betyg kan jag fixa redan nu.
men som sagt, jag längtar ihjäl mig till skolan är över!
så man slipper den här pressen.

sitter här och funderar på om jag ska vara hemma idag.
ska hålla ett argumenterande tal på svenskan,
och jag är inte klar. och hatar att redovisa.
så, är nog hemma hela dagen istället.
men jag vet inte, kanske går på någon lektion.
men känner mig inte så pigg,
snorig och allmänt seg.


Kommentarer:



Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: