Helpless.

2008-09-03 | 21:56:15 | 1 Kommentarer

Fuck.
det är så jobbigt att se dom man älskar må dåligt.
när man ser hur de sakta går sönder och man känner sig alldeles hjälplös.
min 12-åriga lillasyster sa att hon ska sluta äta.
att hon skäms för att gå till skolan.
och mitt hjärta går sönder.
för hon ska inte behöva känna så!
hon är så vacker, både på insidan och utsidan.
men hur kan jag säga åt henne att sluta säga och känna så?
när det var exakt likadant för mig?
vad har jag för rätt att säga åt henne?
jag skulle kunna säga åt henne om alla nackdelar.
hur det tar över ens liv. allt kretsar runt att inte äta.
hur jobbigt det är att tvinga sig upp klockan 5 på morgonen på sommarlovet för att
motionera. hur man sakta men säkert blir alldeles besatt.
täcker över alla speglar.
hata sig själv.
jag vill så gärna hjälpa henne,
men hon kanske blir triggad av det jag säger?
jag vet hur lättpåverkad jag var. vill inte ge henne tips och idéer.
"om Amanda gjorde det så kan väl jag?".
och jag kanske tar bort det här inlägget sen,
känns så personligt,
men jag är trött på att dölja saker.
och det är en del av mig.
jag lider fortfarande av det.
vissa tankar går aldrig att radera.
jag får leva med mina dumma beslut.
och om min lillasyster ser det här,
hoppas jag att hon inte gör samma misstag som jag.

______________

ångrade lite av det jag skrev så tog bort det.
vill inte att folk ska veta hur svag jag har varit..

Cherry

Kommentarer:


2008-09-04 @ 19:44:00

Sötnos <3

Skriv gärna en kommentar här:


Namn:


E-mail:


Blogg/hemsida:


Kommentar: